Aktivity projektu
Aktivita 1: Spracovať audit organizácií
Spracovala sa databáza a audity organizácií, ktoré majú záujem spolupracovať na projektoch. Boli pripravené dotazníky so slovenskými a maďarskými organizáciami, kde sa zisťovalo aké majú organizácie ľudské zdroje, odborníkov, materiálno-technické vybavenie, oblasť zamerania činnosti, úspešné projekty, príklady „dobrej praxe – best practices“ a negatívne skúsenosti, poučenie pre ďalšie projekty a aktivity.
Aktivita 2: Spracovať zoznam potenciálnych zdrojov financovania
Bola spracovaná štúdia o možných finančných zdrojoch - Predpokladané zdroje financovania do roku 2013, kde boli samostatne stanovené zdroje pre cezhraničnú spoluprácu.
Aktivita 3: Vytvoriť systém zberu a správy údajov
Bol navrhnutý systém zdieľania, výmeny a aktualizácie vytvorených databáz a zdrojov, vytvorila sa spoločná web stránku www.cbc-net.webnode.sk. Na stránke sú informácie o projekte, hlavnom partnerovi, ako aj cezhraničnom partnerovi.
Aktivita 4: Realizovať vzdelávacie moduly
Pripravili sa vzdelávacie moduly - semináre v oblasti komunitného rozvoja, manažovania mimovládnych organizácií, projektového riadenia, možnostiach podnikania a rozvoja vidieka u obidvoch cezhraničných partnerov.
Vzdelávacie aktivity u hlavného partnera:
10.1.2012 – 12.1.2012 – Dolná Strehová, Slovensko
Téma: Komunitný rozvoj
Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre samosprávy, mimovládne organizácie a komunitných lídrov. Náplňou vzdelávania bolo priblíženie problematiky ohľadne komunity, definovania potrieb komunity, aktivizácia komunity, sieťovanie a spolupráce, komunitného plánovania, komunitného rozvoja.
27.2.2012 – 29.2.2012 – Trebeľovce, Slovensko
Téma: Manažovanie neziskových organizácií
Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre samosprávy, mimovládne organizácie a komunitných lídrov, kde mali prítomní možnosť oboznámiť sa čo sú to neziskové organizácie, o možnostiach založenia neziskovej organizácie. Ďalej to bola tvorba strategických plánov, vytváranie vzťahov s verejnosťou, vedenie a riadenie neziskových organizácií, získavanie zdrojov.
20.3.2012 – 22.3.2012 – Lučenec, Slovensko
Téma: Projektové riadenie
Účastníkmi aktivity boli zástupcovia samospráv a mimovládnych organizácií. Projektové riadenie bolo zamerané na mechanizmus predkladania a schvaľovania projektov, prípravu projektov, plán aktivít, zdrojov a nákladov pri tvorbe projektov, implementáciu úspešného projektu, možnosti čerpania finančných prostriedkov z domácich a zahraničných zdrojov, monitoring a hodnotenie projektov.
Vzdelávacie aktivity u cezhraničného partnera:
15.december 2011 – Fenyőharaszt, Maďarsko
Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre mimovládne organizácie. Prebiehala tu výmena skúseností občianskych združení, prezentácie pracovných skupín Leader v regióne. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia občianskych združení, prejednával sa nový občiansky zákon a z toho vyplývajúce možnosti. Na seminár dostali pozvanie aj pracovné skupiny Leader z regiónu. Zúčastnili sa 3 pracovné skupiny (Zagyvaság, Abaúj, Eger Vidék Kincsei).
9. február 2012 - Bánk, Maďarsko
Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre samosprávy. Na seminári sa preberali možnosti spolupráce samospráv a občianskych združení, projektové možnosti v roku 2012, zmeny v legislatíve. Na uskutočnenom stretnutí boli prítomní zástupcovia obcí.
5. marec 2012 - Salgótarján, Maďarsko
Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre podnikateľské subjekty. Boli podané informácie o aktuálnych zmenách v zákone o podnikaní, zmenách týkajúcich sa obchodných spoločností, možnosti maďarsko-slovenskej prihraničnej spolupráce v rámci malého a stredného podnikania, projektové možnosti v roku 2012, program Új Széchenyi Terv, vzťah podnikateľských subjektov a bánk, nové typy financovania a úverové systémy.
Aktivita 5: Navrhnúť systém partnerskej spolupráce
S cezhraničným partnerom bol prerokovaný systém partnerskej spolupráce, ktorý nadväzuje na aktivity projektu audit organizácií, štúdia zdrojov financovania, systém zberu a správy údajov. Spája cezhraničných partnerov – ich projektové zámery, zdroje financovania spracované v štúdii.
Vzhľadom na to, že projekt sa realizoval až na konci programového obdobia, je k dispozícii už málo vhodných zdrojov, preto partneri navrhujú pokračovať v spolupráci aj v ďalšom programovacom období EÚ, v rokoch 2014-2020.
Spoločná webová stránka je prostredím, kde môžu partneri zdieľať svoje informácii a projektové zámery a môžu sa navzájom kontaktovať s cieľom prípravy spoločného projektu alebo konzultácií pri podobných projektoch.
Systém zberu a správy údajov k projektu bol vykonaný nasledovne:
- Zber údajov
- formou dotazníkov (vykonané, spracované do tabuľky Audit organizácií)
- osobným oslovením (riešiteľ projektu osloví všetkých, ktorí sa zapojili do dotazníkového prieskumu ohľadom doplnenia informácií a priebežnej aktualizácie v oblasti projektových zámerov)
- Správa údajov
- Audit organizácií bude uverejnený v samostatnej sekcii na web stránke
- Na web stránke bude vytvorená sekcia o každom partnerovi, ktorý sa zapojil do dotazníkového prieskumu a táto bude aktualizovaná. Touto formou si môžu jednotlivé organizácie hľadať partnerov do svojich projektov.
- V tejto sekcii budú uverejňované aktuálne výzvy
Aj po skončení aktivít projektu bude komunikácia prebiehať medzi aktérmi oboch území najmä prostredníctvom pravidelnými pracovnými stretnutiami a aktualizáciou údajov na web stránke. V prípade aktuálnych výziev umožňujúcich podanie spoločných projektov bude vytvorený projektový tím, ktorý bude koordinovať prípravu a predloženie projektu.
Aktivita 6: Riadenie projektu
Projektové manažmenty na slovenskej aj maďarskej strane poskytovali externé služby v oblasti projektového riadenia a koordinácie aktivít projektu. Projektový manažér riadil spoločný projektový tím, organizoval stretnutia projektového tímu, zabezpečoval komunikáciu s ostatnými členmi tímu, odborníkmi a subdodávateľmi. Členovia projektového manažmentu pripravovali monitorovacie správy, účtovné doklady, kontrolovali plnenie rozpočtu, harmonogramu realizácie aktivít, plánovaných výstupov projektu a výsledkov projektu.
Aktivita 7: Subkontrahovanie (verejné obstarávanie)
Obidvaja partneri vykonali verejné obstarávanie na všetky subdodávky v rámci projektu, a to v súlade s národnou legislatívou - na Slovensku zákon č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní, v Maďarsku zákon CXXIX/2003 o verejnom obstarávaní.
Aktivita 8: Publicita
Publicita projektu pozostávala z nasledujúcich aktivít:
- Zriadenie spoločnej web stránky - www.cboc-net.webnode.sk
- Návrh, grafické spracovanie, preklad a tlač dvojjazyčnej publikácie o projekte v počte 2 000 ks (SK) + 3 000 ks(HU), články v médiách, fotografie z aktivít.
-
Konferencie o projekte, kde boli prezentované aktivity, výstupy a výsledky projektu.
-
úvodná konferencia na Slovensku sa konala v reštaurácii Malý mlyn v Šiatorskej Bukovinke dňa 24.6.2011
-
konferencia v maďarsku sa konala v Kazáre dňa 12.3.2012
-
záverečná konferencia na Slovensku sa konala v reštaurácii Malý mlyn v Šiatorskej Bukovinke dňa 23.3.2012
-
úvodná konferencia na Slovensku sa konala v reštaurácii Malý mlyn v Šiatorskej Bukovinke dňa 24.6.2011
Harmonogram realizácie projektu
Aktivity projektu |
Zodpovedný partner |
Mesiac 1 - 4 |
Mesiac 5 - 8 |
Mesiac 9-12 |
Spracovať audit organizácií |
SK + HU |
x |
|
|
Spracovať zoznam potenciálnych zdrojov financovania |
SK |
x |
|
|
Vytvoriť systém zberu a správy údajov |
SK |
x |
x |
x |
Realizovať vzdelávacie moduly |
SK + HU |
|
|
x |
Navrhnúť systém partnerskej spolupráce |
SK + HU |
|
x |
x |
Riadenie projektu |
SK + HU |
x |
x |
x |
Subkontrahovanie (verejné obstarávanie) |
SK + HU |
x |
|
|
Publicita |
SK + HU |
x |
x |
x |