Aktivity projektu

Aktivita 1: Spracovať audit organizácií

Spracovala sa databáza a audity organizácií, ktoré majú záujem spolupracovať na projektoch. Boli pripravené dotazníky so slovenskými a maďarskými organizáciami, kde sa zisťovalo aké majú organizácie ľudské zdroje, odborníkov, materiálno-technické vybavenie, oblasť zamerania činnosti, úspešné projekty, príklady „dobrej praxe – best practices“ a negatívne skúsenosti, poučenie pre ďalšie projekty a aktivity.

Aktivita 2: Spracovať zoznam potenciálnych zdrojov financovania

Bola spracovaná štúdia o možných finančných zdrojoch - Predpokladané zdroje financovania do roku 2013, kde boli samostatne stanovené zdroje pre cezhraničnú spoluprácu.

Aktivita 3: Vytvoriť systém zberu a správy údajov

Bol navrhnutý systém zdieľania, výmeny a aktualizácie vytvorených databáz a zdrojov, vytvorila sa spoločná web stránku www.cbc-net.webnode.sk. Na stránke sú informácie o projekte, hlavnom partnerovi, ako aj cezhraničnom partnerovi.

Aktivita 4: Realizovať vzdelávacie moduly

Pripravili sa vzdelávacie moduly - semináre v oblasti komunitného rozvoja, manažovania mimovládnych organizácií, projektového riadenia, možnostiach podnikania a rozvoja vidieka u obidvoch cezhraničných partnerov.

 

Vzdelávacie aktivity u hlavného partnera:

10.1.2012 – 12.1.2012 – Dolná Strehová, Slovensko

Téma: Komunitný rozvoj

Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre samosprávy, mimovládne organizácie a komunitných lídrov. Náplňou vzdelávania bolo priblíženie problematiky ohľadne komunity, definovania potrieb komunity, aktivizácia komunity, sieťovanie a spolupráce, komunitného plánovania, komunitného rozvoja.

27.2.2012 – 29.2.2012 – Trebeľovce, Slovensko

Téma: Manažovanie neziskových organizácií

Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre samosprávy, mimovládne organizácie a komunitných lídrov, kde mali prítomní možnosť oboznámiť sa čo sú to neziskové organizácie, o možnostiach založenia neziskovej organizácie. Ďalej to bola tvorba strategických plánov, vytváranie vzťahov s verejnosťou, vedenie a riadenie neziskových organizácií, získavanie zdrojov.

 

20.3.2012 – 22.3.2012 – Lučenec, Slovensko

Téma: Projektové riadenie

Účastníkmi aktivity boli zástupcovia samospráv a mimovládnych organizácií. Projektové riadenie bolo zamerané na mechanizmus predkladania a schvaľovania projektov, prípravu projektov, plán aktivít, zdrojov a nákladov pri tvorbe projektov, implementáciu úspešného projektu, možnosti čerpania finančných prostriedkov z domácich a zahraničných zdrojov, monitoring a hodnotenie projektov.

 

Vzdelávacie aktivity u cezhraničného partnera:

15.december 2011 – Fenyőharaszt, Maďarsko

Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre mimovládne organizácie. Prebiehala tu výmena skúseností občianskych združení, prezentácie  pracovných skupín Leader v regióne. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia občianskych združení, prejednával sa nový občiansky zákon a z toho vyplývajúce možnosti. Na seminár dostali pozvanie aj pracovné skupiny Leader z regiónu. Zúčastnili sa 3  pracovné skupiny (Zagyvaság, Abaúj, Eger Vidék Kincsei).

9. február 2012 - Bánk, Maďarsko

Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre samosprávy. Na seminári sa preberali možnosti spolupráce samospráv a občianskych združení, projektové možnosti v roku 2012, zmeny v legislatíve. Na uskutočnenom stretnutí boli prítomní zástupcovia obcí.

 

5. marec 2012 - Salgótarján, Maďarsko

Vzdelávacia aktivita bola zameraná pre podnikateľské subjekty. Boli podané informácie o aktuálnych zmenách v zákone o podnikaní, zmenách týkajúcich sa obchodných spoločností, možnosti maďarsko-slovenskej prihraničnej spolupráce v rámci malého a stredného podnikania, projektové možnosti v roku 2012, program Új Széchenyi Terv, vzťah podnikateľských subjektov a bánk, nové typy financovania a úverové systémy.

Aktivita 5: Navrhnúť systém partnerskej spolupráce

S cezhraničným partnerom bol prerokovaný systém partnerskej spolupráce, ktorý nadväzuje na aktivity projektu audit organizácií, štúdia zdrojov financovania, systém zberu a správy údajov. Spája cezhraničných partnerov – ich projektové zámery, zdroje financovania spracované v štúdii.

Vzhľadom na to, že projekt sa realizoval až na konci programového obdobia, je k dispozícii už málo vhodných zdrojov, preto partneri navrhujú pokračovať v spolupráci aj v ďalšom programovacom období EÚ, v rokoch 2014-2020.

Spoločná webová stránka je prostredím, kde môžu partneri zdieľať svoje informácii a projektové zámery a môžu sa navzájom kontaktovať s cieľom prípravy spoločného projektu alebo konzultácií pri podobných projektoch. 

 

Systém zberu a správy údajov k projektu bol vykonaný nasledovne:

  1. Zber údajov

-         formou dotazníkov (vykonané, spracované do tabuľky Audit organizácií)

-         osobným oslovením (riešiteľ projektu osloví všetkých, ktorí sa zapojili do dotazníkového prieskumu ohľadom doplnenia informácií a priebežnej aktualizácie v oblasti projektových zámerov)

  1. Správa údajov

-         Audit  organizácií bude uverejnený v samostatnej sekcii na web stránke

-         Na web stránke bude vytvorená  sekcia o každom partnerovi, ktorý sa zapojil do dotazníkového prieskumu a táto bude aktualizovaná. Touto formou si môžu jednotlivé organizácie hľadať partnerov do svojich projektov.

-         V tejto sekcii budú uverejňované aktuálne výzvy

 

Aj po skončení aktivít projektu bude komunikácia prebiehať medzi aktérmi oboch území najmä prostredníctvom pravidelnými pracovnými stretnutiami a aktualizáciou údajov na web stránke. V prípade aktuálnych výziev umožňujúcich podanie spoločných projektov bude vytvorený projektový tím, ktorý bude koordinovať prípravu   a predloženie projektu.

Aktivita 6: Riadenie projektu

Projektové manažmenty na slovenskej aj maďarskej strane poskytovali externé služby v oblasti projektového riadenia a koordinácie aktivít projektu. Projektový manažér riadil spoločný projektový tím, organizoval stretnutia projektového tímu, zabezpečoval komunikáciu  s ostatnými členmi tímu, odborníkmi a subdodávateľmi. Členovia projektového manažmentu pripravovali monitorovacie správy, účtovné doklady, kontrolovali plnenie rozpočtu, harmonogramu realizácie aktivít, plánovaných výstupov projektu a výsledkov projektu.

Aktivita 7: Subkontrahovanie (verejné obstarávanie)

Obidvaja partneri vykonali verejné obstarávanie na všetky subdodávky v rámci projektu, a to v súlade s národnou legislatívou - na Slovensku zákon č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní, v Maďarsku zákon CXXIX/2003 o verejnom obstarávaní.

Aktivita 8: Publicita

Publicita projektu pozostávala z nasledujúcich aktivít:                                                                                   

  • Zriadenie spoločnej web stránky - www.cboc-net.webnode.sk
  • Návrh, grafické spracovanie, preklad a tlač dvojjazyčnej publikácie o projekte v počte 2 000 ks (SK) + 3 000 ks(HU), články v médiách, fotografie z aktivít.
  • Konferencie o projekte, kde boli prezentované aktivity, výstupy a výsledky projektu.
    • úvodná konferencia na Slovensku sa konala v reštaurácii Malý mlyn v Šiatorskej Bukovinke dňa 24.6.2011
    • konferencia v maďarsku sa konala v Kazáre dňa 12.3.2012
    • záverečná konferencia na Slovensku sa konala v reštaurácii Malý mlyn v Šiatorskej Bukovinke dňa 23.3.2012

 

Harmonogram realizácie projektu

Aktivity projektu

Zodpovedný partner

Mesiac

1 - 4

Mesiac

5 - 8

Mesiac 

9-12

Spracovať audit organizácií

SK + HU

x

 

 

Spracovať zoznam potenciálnych zdrojov financovania

SK

x

 

 

Vytvoriť systém zberu a správy údajov

SK

x

x

x

Realizovať vzdelávacie moduly

SK + HU

 

 

x

Navrhnúť systém partnerskej spolupráce

SK + HU

 

x

x

Riadenie projektu

SK + HU

x

x

x

Subkontrahovanie (verejné obstarávanie)

SK + HU

x

 

 

Publicita

SK + HU

x

x

x